Metoda Montessori w ZSOMS
26.02.2019

Od kilku miesięcy uczniowie klas I-III szkoły podstawowej korzystają z nowej pracowni Montessori, którą stworzyliśmy specjalnie dla najmłodszych uczniów w budynku B. Dlaczego zdecydowaliśmy się na pracę tą metodą? Pedagogika Marii Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, daje mu możliwość wyboru aktywności i rozwijania się we własnym tempie. W indywidualnej pracy z dzieckiem dbamy o jego rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny.
Dzieci pracujące metodą Montessori uczą się samodzielności, dociekliwości, wzajemnie inspirują się do pracy, uczą się pracy ze źródłami, rozwijają swoje zainteresowania i talenty. Bardzo ważne jest otoczenie, które powinno być dostosowane do potrzeb dziecka i pozwalać mu na swobodne obserwowanie i poznawanie świata. W pracowni na półkach stoją specjalne zakupione do tego celu pomoce dydaktyczne z różnych dziedzin wiedzy: matematyki, języka, przyrody oraz edukacji kosmicznej. Tematycznie odpowiadają obowiązującym programom nauczania, ale co najważniejsze, znacznie go rozszerzają.
Większość pomocy w klasie jest projektowana i wykonywana przez samych nauczycieli. W pracowni Montessori dzieci pracują w skupieniu i ciszy stąd też nazwa "sala ciszy", która bardzo szybko się przyjęła.