Edukacja wczesnoszkolna na miarę potrzeb XXI wieku, czyli jaka?
Czuwająca nad prawidłową i zgodną z podstawą programową realizacją programów nauczania.
Respektująca indywidualizację procesu kształcenia podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych:
wykorzystująca w praktyce teorię kształcenia wielostronnego i edukację alternatywną, w tym m.in. elementy pedagogiki Marii Montessori, diagnozująca i określająca potrzeby każdego dziecka – organizująca wsparcia edukacyjne,
monitorująca i wspierająca osiągnięcia edukacyjne uczniów,
realizująca zajęcia rozwijające w specjalistycznej sali dydaktycznej – LABORATORIUM DZIECKA, które umożliwiają uczniom m.in. poznanie i rozwijanie „samych siebie”, w tym swoich zainteresowań, uzdolnień, aspiracji oraz umiejętności uczenia się,
wspierająca edukację domową.
Respektująca trójpodmiotowość w edukacji:
współpracująca z rodzicami,
wspierająca wychowawczą rolę rodziny – podejmowanie i koordynowanie działań w zakresie wychowania i opieki nad dzieckiem,
wspierająca rodziców i dzieci realizujących obowiązek szkolny w ramach edukacji domowej,
stale podnosząca jakość działań podejmowanych przez świetlicę szkolną zgodnie z funkcjami jakie winna pełnić, m.in. – kontynuacja i uzupełnienie działań podejmowanych w edukacji wczesnoszkolnej,